Medewerker Spare Parts & Logistiek

Functieomschrijving

Bij Christiaens Group gaan wij geen uitdaging uit de weg. Jij ook niet? Ben je een aanpakker, durf jij de verantwoordelijkheid te nemen, beschik je over doorzettingsvermogen en krijg jij dingen voor elkaar wat een ander niet lukt? Maar ben je ook secuur en ga je door tot het werk af is, naar tevredenheid van zowel je collega’s als klanten?

Kijk dan eens naar de functie die wij hieronder hebben beschreven en laat ons weten dat je hierin geïnteresseerd bent.


Je functie:

Onze afdeling spare parts is het eerste aanspreekpunt voor bestaande (internationale) klanten en is verantwoordelijk voor het verwerken van binnenkomende orders, het opstellen van offertes en het samenstellen van spare parts.

Ter uitbreiding van het team zijn wij op zoek naar een collega die met zijn of haar, bij voorkeur technische, kennis een waardevolle aanvulling kan zijn bij het samenstellen van onze spare parts en het controleren van aangevraagde c.q. bestelde spare parts. Naast deze werkzaamheden zal je het team ondersteunen bij het uitbrengen van offertes en het verwerken van orders. Uiteraard horen daar logistieke werkzaamheden bij in ons magazijn.

Taken:

  • Je maakt de orders aan vanuit reeds aangemaakte offertes
  • Je zet het betreffende onderdeel (part) klaar in het order-systeem
  • Je zet de order in bestelling bij leverancier en bewaakt deze op levertijd
  • In het magazijn ontvang je de goederen bestemd voor service en reserveert deze voor service-orders
  • Je regelt het transport/verzending en bijbehorende exportdocumenten
  • Je communiceert met de klant over de transportprijs/verzendkosten en bij akkoord ga je over tot het verzendklaar maken.

Daarnaast houd je je bezig met het op orde houden en inrichten van het magazijn voor wat betreft spare parts en help je uit met andere logistieke-/magazijnwerkzaamheden, zoals het laden en lossen van vrachtwagens.

Het betreft een functie waarbij je enerzijds de service engineers ondersteunt met het verwerken van orders (kantoor) en anderzijds ook werkzaamheden uitvoert in het magazijn (werkplaats). Hoe de functie er precies uit gaat zien qua invulling/taken/werkzaamheden en met name de indeling van tijd tussen kantoor en magazijn is afhankelijk van de capaciteiten en de flexibiliteit van de nieuwe medewerker.

Functievereisten

  • MBO - opleiding, administratief of logistiek, waarbij een (elektro) technische opleiding een pre is
  • Ervaring met (het verwerken van orders) binnen een geautomatiseerd systeem (ERP – Ridder IQ) of vergelijkbaar
  • Je beschikt over een hans-on mentaliteit en bent flexibel ingesteld
  • Het zou fijn zijn als je beschikt over heftruckcertificaat en ervaring hebt met laden/lossen, maar is geen vereiste
  • We verwachten dat je de Nederlandse en Engelse taal goed beheerst in woord en geschrift
  • Verder werk je nauwkeurig, gestructureerd, organisatorisch en weet je het overzicht te behouden
  • Je bent in staat om fysieke (zwaardere) werkzaamheden in het magazijn te verrichten.

Wil je werken in een gedreven team, bij een technisch bedrijf, en herken jij je in dit profiel? Dan is deze functie vast en zeker iets voor jou. Hoewel vaardigheden en ervaring belangrijk kunnen zijn, kijken wij vooral naar wie je bent en of je het in je hebt om deze functie te vervullen.


Werken bij Christiaens Group betekent werken bij een wereldwijde marktleider in de agribusiness. Wij realiseren projecten van A tot Z op het gebied van elektrotechniek, machinebouw, installatietechniek en bouw voor de champignonteelt en composteringsmarkt. Van ontwerp en productie in eigen huis, tot levering, assemblage en installatie bij onze klanten op vijf continenten.


Interesse?

Paul Bruynen is de manager HR & Recruitment van Christiaens Group en jouw contactpersoon voor deze vacature. Voor aanvullende vragen kun je altijd contact met hem opnemen via: 077 - 399 9500. Uiteraard kun je ook je interesse kenbaar maken door op 'Reageer op deze vacature' te klikken.